En månad utan socker – om du blir sötsugen!

Inlägget innehåller reklam för NJIE och är i samarbete med NJIE

Hallå gänget! Ni som följer mig på Instagram har ju koll på att månadens löfte inte bara är att jag ska läsa 20 minuter om dagen utan att jag också ska undvika tillsatt socker ända fram till till 8e maj.

I och med detta har jag tillsammans med NJIE antagit utmaningen 30 dagar utan tillsatt socker vilket känns superkul. Och jag hade tyckt att det var så roligt om ni vill vara med mig och köra detta. Kan dela med mig av recept och dylikt här på bloggen också. Precis som jag tänkte göra nu, med två av NJIE’s proteinpuddingar som innehåller mättande protein, som du står dig länge på.

Det kommer nämligen komma dagar då man verkligen vill ha något sött eftersom att det är jobbigt och tufft att avvänja kroppen från socker och då är dom här två mellanmålen perfekta att ta till. Båda är sjukt enkla, men ett är lite enklare och ett kräver lite mer tid och förberedning.

Chokladpudding med jordnötssmör och banan

Recept nr 1:
– 1/2 NJIE choklad proteinpudding
– 1 msk jordnötssmör
– 1/2 banan
– Kakao

Detta blev så gott att mamma till och med funderade på att göra det som efterrätt till hon bjuder hem middagsgäster till helgen. Vilket är riktigt bra betyg om ni frågar mig.

Krämig chiapudding med smak av vanilj

Recept nr 2:

– 1/2 NJIE vanilj proteinpudding
– 1,5 dl Blötlagda cashewnötter (blötlägg ca 1h innan)
– 1,5 msk chiafrön
– Valfri topping (förslagsvis bär, nötter, frön, honung)

Gör så här…..

1. Lägg chiafröna i 1,5 dl vatten och rör om så det inte blir klumpar. Låt stå i ca 10-15 min.
2. Mixa ihop cashewnötter och 1/2 proteinpuddingen i en kraftig mixer. Smaka av!
3. Häll över cashewkrämen i en bunke och blanda ihop med chiafröna. Toppa gärna med bär och kokosflarn.

Chiapuddingen blev helt fantastiskt god, jag vågar nästan påstå att jag aldrig ätit en godare sådan faktiskt. Jag toppade även min med lite agave sirap och just kombinationen, agave sirap (funkar även med honung), hackade mandlar, kardemumma, kanel och kokos blev outstanding. Hoppas ni hakar på utmaningen, det vore kul att göra detta tillsammans med er.

12 gillar

Rekommenderade inlägg

Kommentarer (7)

    • Hanna Friberg

      |

      Ja, det måste du göra!

      Reply

  • Julia

    |

    Nu är jag ganska emot sånna här grejer med förbud och dylikt då jag förespråkar balans genom allt kring träning och hälsa men uppskattar verkligen när du delar recept och så kul med Stockholmsguiden längre ner att få tips av inför besök i Stockholm, finns ju en djungel men som sagt gärna mer träning och recept här! 🙂

    Reply

  • Frida

    |

    Grymt inlägg med bra tips!!!
    Jag älskar din youtubekanal o dina klipp där, men den senaste videon med frågestunden kunde jag verkligen inte kolla klart på för du smaskade sååå mycket med ditt tuggummi, jag fick panik. Så menar inget illa lätt hänt att smaska, men kanske något att tänka på till nästa gång☺️

    Reply

  • Paula

    |

    Det ser jättegott ut. Själv har jag inte ätit godis eller chips sedan nyår. Nijes pudding med smak av chokladboll är favoriten för mig 🙂

    Reply

  • Fanny

    |

    Säger samma som Frida ovan, var tvungen att stänga av din senaste video för att du smaskade så mycket med tuggummit 😩 Synd för det verkade vara en bra video!

    Reply

  • Alva

    |

    Såååå mycket kalorier i alla cashewnötter

    Reply

Lämna en kommentar

Kategorier

Arkiv

Sociala kanaler