Hannalicious 2.0 coming your way

Tänker att jag måste involvera er i vad som händer i livet just nu. Så medan jag dricker upp den här härliga islatten och äter mitt mellanmål (chiapudding med linfrön och kanel) så ska jag berätta för er. För som ni säkert förstått här på bloggen de senaste veckorna så är jag inne i förändringens tid. Jag är både lite rädd men också as peppad på att börja ge mig själv mer livskvalité istället för kvantitet som jag haft på senaste (med tanke på allt jag gjort) hehe.. Här kommer en liten lista för saker jag vill göra/ förändra. Jag kommer absolut inte kunna förändra allt från och med idag för då blir det för mycket och man alltid måste ta ett steg i taget. Men jag kommer ta det one step at a time, så tänker att det jag ska göra denna veckan är de första tre punkterna. Nästa vecka de andra tre, och sen tänker jag att det fortlöper så tills det gått en månad och så ska jag göra en utvärdering då för att se hur jag känner mig.

VECKA 1

♥ Inte någon dricka alkohol.
♥ Börja laga en ny maträtt varje vecka samt posta recept på bloggen 1 gång i veckan.
♥ Inte sitta med telefonen när jag äter.

VECKA 2

♥ Göra en sak i taget, svarar jag på mejlen, ska jag endast svara på mejlen, inte på sms, skriver ett blogginlägg och ser en serie samtidigt.
♥ Skaffa mig bättre koll på mina utgifter och inkomster.
♥ Komma igång med träningen igen (mår så mycket bättre, får mer energi och känner mig stark när jag tränar)

VECKA 3

♥ Spendera en kväll/ eftermiddag i veckan åt att bara vara jag, utan några som helst måsten. En kväll där jag får äta precis vad jag vill. Göra precis vad jag vill och bara ha lite egentid.
♥ Mealpreppa och planera matsedel för veckan så att jag slipper laga mat varje dag och varje måltid. Då spar jag både pengar och tid.
♥ Skriva fler redaktionella inlägg på bloggen.

VECKA 4

♥ Försöka hinna med en promenad om dagen, 30min-1h.
♥ Läsa en bok.
♥ Ta tag och fixa det sista i lägenheten, sängbord, matbord, vardagsrumslampa etc.

Vad tror ni?

Har jag glömt något viktigt?

101 gillar

Rekommenderade inlägg

Kommentarer (22)

  • Caroline

    |

    Låter ju underbart! Det är precis såna här inlägg jag tycker om och kan relatera till. Keep up the good work! Kram

    Reply

  • Amanda

    |

    Låter jättebra Hanna! Ta hand om dig<33

    Reply

  • Ellen

    |

    Låter toppen Hanna! Tycker alltid det är skönt när hösten kommer och man blir mer inspirerad till att ta tag i livet och hinna andas. Lycka till!

    Reply

  • Emilia

    |

    Det låter super Hanna! Kram och ta hand om dig. <3

    Reply

  • Frida Hansson

    |

    Låter jätte vettigt, Hanna! Kör på och ser fram emot att läsa om det på bloggen! Kram

    Reply

  • Sara

    |

    Låter så bra. Älskar läsa sånt här. Hur länge tänker du ej ska dricka alkohol? Har också de som mål o sluta o lite av dina andra punkter.

    Reply

  • Emma

    |

    Hej Hanna!

    Din plan låter väldigt genomtänkt, dock måste jag ”varna” om risken att stylta upp för mycket ”måsten”. Tidigare i år jobbade jag nästan sönder mig, vilket det verkar som du också gjort/håller på att göra, mycket övertid, tog på mig för mycket projekt/saker utöver mina egentliga arbetsuppgifter (jobbar som projektledare men kunde hoppa in i andra projekt när de behövde hjälp, osv). Sen när jag insåg att jag inte hade någon energi och lust kvar gjorde jag precis som du har gjort här ovan. Bara det att efter tre-fyra veckor insåg jag att det skapade nästan lika mycket press, för nu hade också massa måsten, bara att dessa var ”träna 4 ggr i veckan”, (för att få mer energi och komma tillbaks i rutin) ”äta bättre” (för att jag ätit mycket skräp när det blev sena kvällar), osv. Saker som man egentligen mår bra av, men när man redan jobbat sönder sig och känner sig kvävd av alla måsten är det lätt att även de sakerna som man gör för att man ska må bra, blir psykiskt belastande för att de är måsten. Typ att man känner sig stressad över att klockan är 21 och man fortfarande inte hunnit promenera 30-60 min. Förstår du vad jag menar?

    Som sagt, bara ett heads up!! Kör efter planen om du känner att det känns bra, men känn också efter ifall några punkter ger dig mer stress än får dig att må bra (iallafall just nu, vissa punkter kanske inte alls funkar nästa vecka utan funkar bättre om en månad när du känner att du fått mer kontroll på vardagen).

    Ha det bra!
    Kram!

    Reply

  • Susanna

    |

    Låter bra! Tänker dock att om du är stressad och inte får ihop din vardag kanske inte lösningen är att bara lägga på ytterligare uppgifter? Utan snarare inse att din vardag inte gå ihop för att du redan har för mycket på ditt bort. Gör en lista över saker du inte ska göra längre eller lägga mindre tid på så att du istället får plats med aktiviterna ovan 🙂 lycka till!

    Reply

  • Lisa

    |

    Är så glad för din skull att du känner att du får nytt fäste om livet! Känns som du fått så mycket onödigt skit riktigt emot dig på senaste tiden, nu är det bara att ta mya taget och leva livet your way!

    Reply

  • L

    |

    Heja heja! <3

    Reply

  • SARALEO.SE

    |

    Åh så klokt av dig!!!! KRAM vännen 💖💕

    Reply

  • Lina

    |

    Hej Hanna! Istället för att ha flera punkter i veckan tycker jag att du ska ha 1 punkt i veckan. Ja det kommer ta en massa tid osv men ska du göra den här förändringen på riktigt och vill trappa ned måste du ta det försiktigt och lugnt! Ge dig och din kropp tid till den här förändringen ❤️

    Reply

  • Elin

    |

    Åhh så inspirerande! Tycker det låter som riktigt bra grejer verkligen <3 Kram

    Reply

  • Sanna

    |

    Trodde att Hanna 2.0 skulle handla om lite djupare förändringar (mindre yta mer samhällsengagemang t ex).

    Reply

    • Hanna Friberg

      |

      Jag måste börja enkelt och hitta en vardag som fungerar för mig först, det får vara Hanna 3.0

      Reply

  • Sarah

    |

    Sparade precis detta inlägg som ett bokmärke💕 Detta är exakt vad jag behövde läsa, jag har precis blivit lämnad av min första stora kärlek och sambo. Försöker hitta tillbaka till en vardag med mig själv och som singel. Så den här listan ska jag själv inspireras av nu inför hösten och den förändring som jag genomgår just nu. Från och med nu kan allt bara bli bättre💫

    Reply

  • Sarah

    |

    Wow! Detta låter väldigt spännande. Men varför gör du detta? Är du inte nöjd med dig själv eller varför vill du vara en 2.0 version av dig själv? Tycker du verkar väldigt bra som du är.

    Reply

    • Hanna Friberg

      |

      Jag är jättenöjd med mig själv, men jag är inte nöjd med med mitt liv. Jag hinner aldrig andas, jag behöver mer egentid och jag behöver tänka på mig själv och min hälsa.

      Reply

  • Linn

    |

    Jeg elsker å følge bloggen din/instagram/youtube fra Norge. Du er ekte, jordnær, ærlig og gir bare good feelings! Du ser ut som en million, og jeg syns endringene du har satt deg er skikkelig fint at du deler <3 det viser igjen at du er ekte og genuin 🙂 elsker din humor, og gleder meg til å følge deg videre i høst! Du er en av de få influencerne som ikke gir "dårlige følelser", og du deler en herlig balanse av luksus, hverdag, balanse, mat, trening, inspirasjon og the good Life. Keep it up, girl! Du er awesome. Klem fra Norge.

    Reply

  • Angelica

    |

    Jag tycker att detta är super bra ide, jag hålla faktiskt på med exakt samma sak. Ibland är det väldigt mycket i livet och man märker att man kanske inte mår så bra som man trodde. Det är så himla viktigt att må bra för att man ska orka och fungera. Man har så många och höga krav på sig själv som tillsist blir för mycket. Jag har läst din blogg länge och ser att du får mycket kritik av vissa människor,men vet du vad. Du ska absolut inte bry dig om det. Jag tycker att du verkar vara en härlig tjej som kämpar för allt du har. Hoppas att dessa punkter hjälper dig! Kram

    Reply

  • Jennie

    |

    Ett tips är att arbeta i ”intervaller”, typ bestämma att nu ska jag arbeta 50 min, sedan pausa 10 min och då kanske äta/dricka något. Brukar också sätta mobilen i stör ej-läge och kolla den där i pauserna, blir lättare att fokusera om den inte ligger och plingar hela tiden och oftast är det inte dödsviktigt när folk vill ha tag i en eller har nämnt en i något inlägg osv. 🙂

    Reply

  • Frida

    |

    Hej! Undrar om du ska ta upp inlägget där du frågar varför folk följer dig? Känns intressant att veta vad du säger om de svar du fick.

    Reply

Lämna en kommentar

Kategorier

Arkiv

Sociala kanaler