Så håller du kvar vid träningsmotivationen

Jag har varit riktigt duktig med träningen på senaste. Hållit motivationen uppe, prioriterat träningen, testat nya träningsformer etc. Så därför tänkte jag ge er mina bästa tips för att hålla motivationen uppe då jag tidigare tyckt att det är det som har varit tufft.

1. Träna med en kompis. Det blir inte bara roligare och peppigare utan du pushar dig själv att orka mer med (för du vill ju inte vara sämre än din kompis ;))

2. Testa olika träningsformer. Det låter lite jobbigt jag vet men när man väl kommit utanför sin comfort zone så är det en av de viktigaste grundstenarna för att hålla motivationen uppe. För att träna blir så mycket roligare om man gör olika saker, går på olika pass, springer olika rundor etc.

3. Se dina träningspass du bokat in lika viktiga som dina jobbmöten. Och trots att du bara tänker gå till gymmet själv och köra intervaller på onsdag, skriv in passet och tiden du tänkt träna i kalendern. Då kommer det kännas svårare att hoppa.

4. Va inte så hård mot dig själv. Straffa inte dig själv för att du inte hunnit träna eller för att du åt något onyttigt när du egentligen tänkt hålla dig ifrån socker. Träning och hälsa ska vara roligt. Inte kännas påtvingat eller ångestladdat och det är så viktigt. För är det kul är det också lätt.

20 gillar

Rekommenderade inlägg

Kommentarer (3)

  • Annica

    |

    Du ser superfin ut!

    Reply

  • Nathalie

    |

    Har du något tips på något roligt pass (och jobbigt) på sats? 🙂

    Reply

  • Vanessa

    |

    Vart kommer träningsjackan som du har på dig på din mystory på snapchat idag? Den svarta? Den sitter så jäääkla snyggt på dig. Du är så tight!! Kram

    Reply

Lämna en kommentar

Kategorier

Arkiv

Sociala kanaler