Arkiv för februari, 2012

DIP DYED HAIR

 

Ena sekunden ÄLSKAR jag det och andra så gillar jag det inte alls lika mycket. Gillar ju den här fräscha känslan man får efter att man fått bort utväxten som stört mig i så många veckor så jag vet inte riktigt. Vad tycker ni? Visst är det hur jävla snyggt som helst på Rebecca och Fiona i varje fall.

0 gillar

LOUIS VUITTON

 

 

Mamma kom hem med en Louis Vuitton Neverfull MM igår direkt ifrån Staterna och jag är såhääääär avundsjuk. Men eftersom att jag avänder avundsjukan till drivkraft så har jag bestämt mig för att jag också kommer gå omkring med en LV hängandes runt armen innan årets slut, jag ska även ha en Chanel 2.55. Det är och har alltid varit mina DRÖMVÄSKOR och dom drömmarna ska bli verklighet i år.

0 gillar

Rekommenderade inlägg

MIN TRÄNING

 

Träning är och har alltid varit en stor del av mitt liv. Jag älskar att träna och svettas då man känner sig så jävla bra efter att stenhårt träningspass. Dock är styrka inget jag hållt på mycket med, så mina armmuskler är bokstavligt talat VÄRDELÖSA vilket jag faktiskt vill jobba på då det skulle kännas skönt att i varje fall vinna över min mormor och mamma på armbrytning, eftersom att dom vinner över mig i dagsläget. Hur pinsamt?! Jag har däremot starka ben, då jag både spelat fotboll och springer mycket.

 

 

Jag har ingen mage att hänga i julgranen direkt, men jag jobbar på den då jag gärna vill få bort kärlekshandtagen och bli lite plattare. Har inga komplex för min kropp och är nöjd med mig själv så länge jag är sund, stark konditionsmässigt och frisk.

 

 

Mina matvanor beror helt på helg och veckodagar men jag försöker att äta frukost, lunch, middag och mellanmål hyffsat punktligt varje dag då det är bra. En vanlig dag kan se ut såhär:

 

FRUKOST: Onaka fil, med K-special flingor, frysta bär och en knäckemacka med ost och gurka.

LUNCH: vegetarisk skollunch på vardagarna och på helgerna brukar det bli keso med hallon och banan, en sallad eller en smootie med mango, banan, vaniljyoghurt och mjölk.

MELLANMÅL: Keso med frukt eller fruktsallad eller te och knäckemacka.

MIDDAG: Varierar jätte mycket men oftast blir det middagar med snåla kolhydrater, då min familj undviker onödiga mängder kolhydrater.

NYTTIGA EFTERÄTTER: (nyttigare alternativ) Vanilj kesella, hemmagjord glass, fruktsallad, XOCAI choklad (som mamma säljer)

 

 

Att tänka på: 

 

– Ät sakta, då kommer mättnadskänslan snabbare. 

– Tugga maten i så små tuggor som möjligt. 

– Drick mycket vatten. 

– Stressa aldrig när du äter och stå aldrig upp! 

 

 


Under en vecka så springer jag 5-7 km 3-4 gånger i tempot 10-12 km/h och powerwalkar ca. 6-7 km minst 2 gånger. Nu på vintern så springer jag på mitt motionsband ifrån ATTRACT men under sommar, vår och höst så är det utomhus som gäller. På sommaren sedan så cyklar jag även alltid till skolan också vilket blir 6 km per dag.

 

 

Jag har bra kondition men känner att jag behöver jobba med på arm-, mag- och rygg- muskler. Någon som har bra övningar för det som man kan göra hemma eller är det gymkort som gäller tycker ni?

 

 

ANDRA TIPS: 

– Skriv matdagbok 

– Tänk på den du vill vara 

– Byt ut dina dåliga vanor 

– Köp dig snygga och färgglada träningskläder (Jag lovar att det kommer bli mycket roligare att dra på sig träningskläderna och ge sig ut och motionera om man har snygga träningskläder) 

– Ladda upp mp3n med dina favoritlåtar så du blir grymt taggad, glad och motiverad när du tränar. 

 

 

Dela även gärna med er, med era bästa träningstips för att hitta motivation och bli taggad osv. Det skulle vara jätteroligt att få höra tips och trix ifrån er. Healthy is the new skinny, glöm inte det. Kraaaaaam! 

0 gillar

Kategorier

Arkiv

Sociala kanaler